Off market to strategia sprzedaży nieruchomości bez szeroko zakrojonej, publicznej prezentacji oferty. Zamiast tego sprzedający polegają na umiejętnościach i kontaktach agenta nieruchomości, którego zadaniem jest zainteresować niewielką, lecz konkretną grupę kupujących.
W Polsce ten sposób sprzedaży nie jest zbyt często stosowany. Być może ten brak popularności wynika z niewielkiej znajomości korzyści jakie daje ona klientom. Wielu agentów o niej słyszało ale nie mając wiedzy i doświadczenia nie proponują takiej usługi.
Jednak z drugiej strony są klienci, którzy nawet jeśli nie zetknęli się z określeniem off market, właśnie takiej usługi coraz częściej poszukują. Szczególnie, że ta strategia doskonale sprawdza się wtedy, gdy wyjątkowo zależy im na zachowaniu prywatności.
W przypadku sprzedaży nieruchomości osób znanych czy wyjątkowo zamożnych to wręcz idealna opcja. Jednak równie dobrze sprawdza się ona w sprzedaży nieruchomości, których właściciele są w skomplikowanej sytuacji życiowej i zależy im na spokoju (brak wielu oglądających) oraz dyskrecji. Dyskrecja przydaje się również w przypadku nieruchomości komercyjnych, gdzie informacja o wystawieniu jej na sprzedaż, mogłaby negatywnie wpłynąć na bieżącą działalność biznesu.
Dlatego jeśli: